No Widgets found in the Sidebar

Jak zmotywować się do regularnej aktywności fizycznej? Co może podnieść waszą motywację i zwiększyć chęć do treningu? W dzisiejszym poście zaserwuję wam parę sposobów, które postawią was na nogi!

Należę do tej grupy osób, które bez treningu nie funkcjonują jak należy. Wysiłek fizyczny wszedł mi w krew na tyle, że nie wyobrażam sobie bez niego dnia. Jednak, mi również się czasem nie chce. Gorszy dzień, złe samopoczucie, masa innych obowiązków, zmęczenie… Zamiast zrobić sobie kolejną kawę i odpuścić trening ja po prostu nie myślę i się przebieram. Włączam muzykę i ćwiczę w pokoju, wychodzę biegać lub jadę na siłownię. Skąd siły ? Wielu z was myśli, że po takim treningu jest się zmęczonym i nic pożytecznego już się nie zrobi. Bzdura! Możesz być zmęczony, ale fizycznie, psychicznie jesteś wypoczęty. 

Jak jest z tą motywacją do ćwiczeń?

Plan

Zaplanuj cały rytuał i trzymaj się go konsekwentnie. Rozpisz sobie co masz zrobić w ciągu dnia i odhaczaj wykonane zadania. Trening również dodaj do listy i go odhacz na zielono! Nawiasem mówiąc jest to najlepszy sposób na zorganizowanie sobie dnia. 

Urozmaicenie

Rutyna jest najgorsza. Powtarzanie tych samych zestawów ćwiczeń, bieganie w kółko tą samą trasą może być nudne. Zrób ze swojego treningu przygodę! Zaplanuj lepszą, urozmaiconą trasę, naucz się nowych ćwiczeń lub spróbuj czegoś zupełnie nowego!

Nagroda

Nagradzaj się małymi przyjemnościami, np. naleśnikami z czekoladą, serkiem i owocami (akurat moje helowe przekleństwo) Świadomość co czeka Ciebie po treningu, pomoże wyjść za próg domu. Hola, hola! Bez przesady z tymi nagrodami oczywiście, to nie tylko musi być jedzenie! 

 .

Muzyka

Jedni lubią, inni nie. Myślę, że podczas samotnego godzinnego treningu nawet spokojna i cicha muzyka umili nam ten niesamowity czas. Warto sobie przygotować wcześniej playlistę. Ze swojej strony mogę polecić Apple Music, chociaż Spotify także świetnie da sobie radę, gdyż obie z tych platform posiadają ogromną bibliotekę muzyczną. Warto ustawić właściwą playlistę w zależności od rodzaju i długości biegu.

Wsparcie

Jeżeli nie lubisz ćwiczyć/biegać sam, znajdź sobie kolegę, który trenuje zawsze. Wtedy do wyjścia jest się nie tyle zmotywowanym co zobowiązanym.

Cel

I jego wizualizacja to moim zdaniem najbardziej motywujący czynnik. Chcesz schudnąć, a nie chcesz wyjść na trening, pomyśl o swoim postanowieniu, jak nie teraz to kiedy? Jutro? Tak jutro, ale dzisiaj również! Do roboty! Celem może być również start w zawodach, utrzymanie pięknej sylwetki czy najzwyczajniej, karton potreningowych endorfin 🙂

Outfit

Może zabrzmi to śmiesznie, ale wiele osób które znam motywują się właśnie przez kupno odzieży sportowej! To prawda, że buty same za Ciebie nie pobiegną, ale jak taki shopping ma pomóc to czemu nie?

Uwierz w siebie!

Jeśli zaczniesz wierzyć w swoją osobę, że to właśnie Ty możesz osiągnąć sukces, już jesteś na wygranej pozycji. Nie poddawaj się, zaciśnij zęby i do roboty! Za jakiś czas będziesz mógł sobie powiedzieć „dobra robota”!

Podsumowując, wspierajmy się nawzajem, a to będzie dla nas jeszcze większą motywacją!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.